Top 10 tips voor email marketing

In dit artikel geeft Webbits u de 10 belangrijkste tips voor email marketing. Dankzij de Newsletter module in SiteScene CMS kan u nu zelf professionele emailings versturen en de resultaten analyseren en optimaliseren.

#10 - Breid uw lijst van ontvangers uit op elke mogelijke manier

Neem elke kans die u krijgt om uw lijst van ontvangers uit te breiden. Als u een winkel heeft, geef uw klanten de mogelijkheid om ter plaatse hun email adres achter te laten. Op conferenties of evenementen, vraag aan elke gesprekspartner of u hem/haar mag toevoegen aan uw ontvangerslijst bij het uitwisselen van visitekaartjes. Voeg het inschrijfformulier voor uw nieuwsbrief toe aan elke pagina op uw website. Met het Webbits CMS systeem, SiteScene, kan u dit doen met slechts enkele muisklikken.

#9 Vermijd het overmatig benadrukken of gebruik van hoofdletters

Gebruik geen onderwerplijn die enkel bestaat uit HOOFDLETTERS en voeg geen extra uitroeptekens (!!!) toe. Dit zal de spamfilters activeren. Het zelfde geldt voor de inhoud van uw nieuwsbrief.

#8 Maak zowel een plain text als een HTML versie van uw nieuwsbrief

Onderzoeken wijzen uit dat wanneer u geen plain text versie van uw nieuwsbrief toevoegt, ongeveer 5% van de geaddresseerden hem niet zal kunnen lezen.

#7 Herkenbaarheid leidt tot openen

Gebruik als naam van de verzender de naam van uw bedrijf of de naam van een persoon in uw bedrijf. Eens u deze naam bepaald heeft, gebruik steeds dezelfde naam. Gedurende de fractie van een seconde waarin iemand beslist of hij al dat niet uw email zal openen, zal de meest beslissende factor zijn of de verzender bekend lijkt.

#6 Voeg een boodschap toe om ontvangst te verzekeren

Om de ontvangst van uw nieuwsbrieven te verbeteren, voeg bovenaan elke email een bericht toe dat zegt: "Om de ontvangst van onze emails te verbeteren, voeg iemand@uwbedrijf.com toe aan uw adresboek.". Daardoor zullen uw emails in principe niet verkeerdelijk als spam worden aanzien.

#5 Wees consequent in de frequentie van uw nieuwsbrief

Kies een frequentie voor uw nieuwsbrief, of die nu wekelijks, twee wekelijks of maandelijks is. Belangrijk is dat u zich aan dit schema houdt. Op die manier zullen uw klanten uw nieuwsbrief verwachten en erop anticiperen.

#4 Timing is enorm belangrijk bij business to business communicatie

In de meeste gevallen is het best om B2B emails te verzenden van dinsdag tot donderdag. Wij hebben ondervonden dat de beste tijd om dit te doen net na het begin van de dag, rond 9h30, of net na de lunch, rond 13h30. U kan best vermijden om B2B email te verzenden na 16h of in het weekend.

#3 Timing is enorm belangrijk in business to consumer communicatie

In de meeste gevallen is het best om B2C emails te verzenden van dinsdag tot donderdag tussen 17h en 20h, of tussen vrijdagavond en zondagnamiddag.

#2 Stuur enkel informatie waarin de ontvanger interesse kan hebben

Enkel wanneer de inhoud van uw communicatie relevant is voor de ontvanger, zal deze blijven uw emails openen en lezen.

#1 Zend enkel emails naar personen die daarom gevraagd hebben

Ongevraagde emails zijn uiteraard spam. Het versturen van spam zal de reputatie van uw bedrijf enorme schade toebrengen. De belangrijkste regel om een intelligente email marketer te worden is om nooit ongevraagd emails te versturen.

Top