Top 5 tips voor email marketing

Wanneer u als bedrijf of organisatie nieuwsbrieven wil gaan versturen via email, dan zijn er enkele belangrijke zaken waarmee u rekening moet houden. Wij zetten ze even voor u op een rijtje, de belangrijkste eerst.

#1 Zend enkel emails naar personen die daarom gevraagd hebben

Ongevraagde emails zijn uiteraard spam. Het versturen van spam zal de reputatie van uw bedrijf enorme schade toebrengen. De belangrijkste regel om een intelligente email marketer te worden is om nooit ongevraagd emails te versturen.

Hoe lost Webbits dit op?

Elke email die via de Webbits newsletter tool wordt verstuurd bevat een link om uit te schrijven. Dat is wettelijk verplicht en gelukkig maar. Wanneer iemand zich heeft uitgeschreven, dan zal die persoon geen nieuwsbrieven meer ontvangen.
Dat wordt automatisch geregeld. U kan dus niet per ongeluk mails versturen naar mensen die daar niet meer van gediend zijn. Daar hoeft u zich al geen zorgen over te maken. Zo lossen wij dat op.

#2 Stuur enkel informatie waarin de ontvanger interesse kan hebben

Enkel wanneer de inhoud van uw communicatie relevant is voor de ontvanger, zal deze blijven uw emails openen en lezen.

Hoe lost Webbits dit op?

In onze newsletter tool kan u zelf mailinglists aanmaken, dat zijn lijsten van ontvangers. U kan dus verschillende groepen van ontvangers creëren en bij elke nieuwsbrief die u verstuurt kan u kiezen naar welke groep(en) deze moet verstuurd worden. Zo lossen wij dat op.

#3 Timing is enorm belangrijk in email marketing

Er zijn bepaalde tijdstippen waarop u meer kans maakt dat uw nieuwsbrief gelezen wordt. Welke tijdstippen dat zijn hangt af van uw doelgroep. U wil uw nieuwsbrief immers versturen op een tijdstip dat de ontvangers waarschijnlijk achter hun pc zitten. U wil niet dat uw email tussen de grote hoop van het weekend op maandagochtend zit. Allemaal zaken om rekening mee te houden.

Daarom raden wij aan om een B2C newsletter (bedrijf naar particulieren) te versturen van dinsdag tot donderdag tussen 17h en 20h, of tussen vrijdagavond en zondagnamiddag.

Een B2B newsletter (bedrijf naar bedrijf) verstruurt u best net na het begin van de dag, rond 9h30, of net na de lunch, rond 13h30. U kan best vermijden om B2B email te verzenden na 16h of in het weekend.

Hoe lost Webbits dit op?

In de Webbits nieuwsbrief tool kan u bij het verzenden aangeven wanneer u de nieuwsbrief wil verzenden: "onmiddelijk" of op een bepaalde dag en tijd. Zo kan u de nieuwsbrief volledig klaar maken voor verzending en hem automatisch laten versturen wanneer hij het meeste kans heeft om gelezen te worden. Zo lossen wij dat op.

#4 Spreek uw ontvanger persoonlijk aan

Een email die begint met "Beste Kathleen, ..." is zoveel persoonlijker en aangenamer om te krijgen. Op die manier bouwt u aan een persoonlijke relatie met uw klant.

Hoe lost Webbits dit op?

In de Webbits newsletter tool kan u "placeholders" gebruiken in de titel en de inhoud van de email. Zo'n placeholder wordt dan bij het verzenden van de nieuwsbrief vervangen door de persoonlijke informatie van de ontvanger. Bijvoorbeeld: "Beste [firstname], wil u voor uw bedrijf [company name] ook een mooie en gebruiksvriendelijke website? Neem dan zeker contact op met Webbits!" wordt dan "Beste Kathleen, wil u voor uw zaak Kathleens Hoekje ook een mooie en gebruiksvriendelijke website? Neem dan zeker contact op met Webbits!". Zo lossen wij dat op.

#5 Wees consequent in de frequentie van uw nieuwsbrief

Kies een frequentie voor uw nieuwsbrief, of die nu wekelijks, twee wekelijks of maandelijks is. Belangrijk is dat u zich aan dit schema houdt. Op die manier zullen uw klanten uw nieuwsbrief verwachten en erop anticiperen.

Hoe lost Webbits dit op?

Dit is nu één van die dingen die u zelf zal moeten oplossen. Uw email marketing campagne kan enkel succesvol zijn als u zelf de moeite doet om er een succes van te maken. Zo lost U dat op.

U wil uw ook nieuwsbrieven versturen van op uw website?

Neem contact op voor meer informatie

Top